czwartek, 13 sierpnia 2015

Prawa autorskie

Drodzy Czytelnicy!



Zastanawiałam się czy opublikować taki właśnie post już od dawna, ale po pewnym wydarzeniu zdecydowałam jednak to zrobić.

Każdej osobie publikującej zdjęcia, nagrania, filmiki czy opowiadania przysługuje prawo autorskie. Bez zgody autora dzieła nie można go ani publikować na innych witrynach, ani kopiować lub przesyłać.

Co do mojego doświadczenia, nie raz zostałam zapytana o współpracę, dodanie mnie albo moich opowiadań do jakiejś strony bądź prośbę o udostępnienie postów, aby jakaś inna osoba mogła je przerobić.

Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie odpowiedzieć na taką wiadomość lub wytłumaczyć dlaczego się zgadzam (i na jakich konkretnych warunkach) czy nie zgadzam. Więc jeżeli istnieją osoby, które pragną również mnie o coś zapytać/poprosić, śmiało!

Dlaczego to piszę?- Ponieważ, jak już pewnie zauważyliście jedna osoba posunęła się o krok za daleko kopiując moje opowiadania bez mojej wiedzy. Takiego czegoś się NIE ROBI! To jest karalne!

Nie wiem, co chciała zyskać tamta osoba, ale informuję Was, aby tak samo nie postępować w przyszłości. Jest to bardzo uciążliwe dla Was, jak i dla mnie.

PS. Jeszcze raz dziękuję za powiadomienie mnie o zaistniałej sytuacji (szczególnie Tatsumi Ackerman). Bądźcie czujni i powiadamiajcie mnie, jeżeli zauważycie coś podobnego!

PS(2). Od poniedziałku męczyłam się razem z zespołem Google oraz złośliwym panem Internetem i nie miałam czasu na dodatkowe pisanie. Może uda mi się jutro przysiąść, to dodam Wam upragnionego Lost'a już w ten weekend!


Joleen :*

3 komentarze:

  1. Mnie też wkurzają plagiaty... szczególnie jeżeli ktoś coś kopiuje i podpisuje jako swoją własność. Tak się nie robi, ale ich to chyba nie obchodzi :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na Lost od dwóch tyg omg pls wstaw to ;_;

    OdpowiedzUsuń
  3. D-Dla mnie ? *\\\\\*
    Ojnn...nie ma za co ^-^
    Pilnuje internetów to mój zawd Joleen-senpai <3

    OdpowiedzUsuń